Google lanceerde gisteren de langverwachte update van hun algoritme om mobiel-vriendelijke websites de voorkeur te geven in de mobiele zoekresultaten. Dat wil zeggen dat de zoekresultaten er vandaag heel anders uitzien. Bedrijven die hun website de laatste jaren niet up-to-date hebben gebracht voor mobiele gebruikers zien hun bezoekersaantallen gestaag maar zeker de dieperik in duiken.
Google, de belangrijkste zoekmachine in België met ruim 98% marktaandeel, wil dat websites snel laden en gebruiksvriendelijk zijn op mobiele toestellen. "Wij willen niet alleen dat gebruikers snel relevante informatie kunnen raadplegen met alle toestellen, maar ook dat die informatie goed leesbaar en bruikbaar is op een kleiner scherm." aldus Google.
Vandaag worden meer dan 50% van alle Belgische zoekopdrachten met een mobiel toestel gedaan. Verwacht wordt dat dit aantal de komende jaren alleen maar toeneemt.
Vandaag worden meer dan 50% van alle Belgische zoekopdrachten met een mobiel toestel gedaan. Verwacht wordt dat dit aantal de komende jaren alleen maar toeneemt.
Bouwprof -deblogsite van Limurg Bouwt- gebruikt daarom een responsive systeem (een systeem wat zich automatisch aanpast aan alle formaten van hardware en dus ook mobiel en tablets).